25 Haziran 2011

Beyin fırtınası yöntemi ile öğretim

Eğitim
Eğitim

Sırası gelen katılımcıdan konu ile ilgili fikrini söylemesi istenir. Her birey sırası geldiği zaman fikrini söylemek durumundadır. Katılımcıların fikirlerine gruptan gülme ve bir takım reaksiyonların gelmemesi gerekir. Eğitici bu ortamı sağlamakla görevlidir.

Fikirler tahta ya da herhangi bir kağıda yazılır. Bu yönteme katılımcıların söyleyeceği fikirler bitene kadar devam edilir.

Yararlı Yönleri

1.    Kısa sürede pek çok katkı sağlanır.

2.    Açıklanmaktan çekinilen katkıların alınmasını kolaylaştırır.

3.    Gayri resmi yapı sayesinde çekingen kişiye tartışmaya daha rahat katılması mümkün olabilir.

Sakıncalı Yönleri

1.    Katkılar aşırı derecede geniş kapsamlı olabilir.

2.    Beyin fırtınası ile ilgili açık ve net parametreler ortaya konmazsa fazla yararlı olmaz.

Kaynak: Bürke Aycan’ın “Eğiticiler için Kişisel Gelişim Semineri“nden Kayseri (22-26 Ekim 2007) derlenmiştir (Derleme Tarihi: 20/05/2011).

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...