28 Mart 2010

Bilgi Yönetiminin İlkeleri nelerdir?

Bilgi
Bilgi

İş yaşamında, bilgi yönetiminin aşamalarında, konuyu ele almanın en uygun yolu, ayrıntılı taktiklerden çok, üst düzey ilkeler belirlemek olmalıdır. Bir örgüt, bilgi yönetimi ile ilgili olarak temel ilkeleri kararlaştırıldıktan sonra ayrıntılı yaklaşımları ve planları bu ilkelere dayalı olarak oluşturabilir. Bu ilkeler aşağıdaki gibidir (Barutçugil, 2002:85):

• Bilgi yönetimi sürekli devam eden bir süreçtir.

•   Bilgi yönetimi pahalıdır.

•   Etkili bilgi yönetimi, insan ve teknolojinin ortak çözümlerini gerektirir.

•   Bilgi yönetiminin başarısı için güven ve inanç gerekir.

•   Bilgi yönetimi, bilgi takımları, çalışanları ve yöneticileri gerektirir.

•   Bilgi yönetimi, bilgi iş süreçlerinin iyileştirilmesi anlamına gelir.

•   Bilgiyi paylaşmak ve kullanmak genellikle doğal olmayan eylemlerdir.

•   Bilgi yönetimi, modellerden ve hiyerarşik yapıdan çok, bilgi haritalarından ve bilgi piyasalarından yararlanır.

•   Bilgi yönetimi uzun bir süreçtir. Sadece bilginin farkında olmak ve bilgiye ulaşmak yeterli değildir.

Kaynak: Nezahat Güçlü, Kseanela Sotirofski, “Bilgi Yönetimi”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Güz, 4(4), 351-371, 2006.

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...