Başlangıç » Nedir » Büro donatımında kullanılacak araç ve gereçlerin alınmasında önemli konular nelerdir?

Büro donatımında kullanılacak araç ve gereçlerin alınmasında önemli konular nelerdir?

Posted by: Ne Nedir 5 Nisan 2010 Yorum Yaz

Büro donatımında kullanılacak araç ve gereçlerin alınmasında önemli konular nelerdir? İşletme
Bir iş ya da üretim elle mi yoksa makine ile mi yapılırsa daha kaliteli, ekonomik ve verimli olur?
Ne tür, hangi model gereç ya da makineler bu iş için uygun olur?
Pahalı ya da kapasiteli makine ve gereçler mi tercih edilmeli, yoksa daha ucuz ve basit makine ve gereçler mi satın alınmalıdır?
Bu sorulara cevap verdikten sonra bürolara alınacak ve kullanılacak gereç ve makine seçiminde şu ilkeler esas alınmalıdır:
· Araç ve gereçler hizmet ya da mal üretimine en uygun, ucuz, sağlam ve kullanışlı olmalı,
Standart, parçası bulunan, bakımı ve onarımı ülkede yapılan modeller seçilmeli,
Alınacak makineyi kullanabilecek, bakım ve onarım yapabilecek servis ve teknisyen bulunmalı,
Gösterişe özenilmemeli, sadelik ve konfor seçim nedeni olmalı,
Satın alma yerine gerektiğinde kiralanmaya gidilmelidir.
Kaynak: Milli Eğitim Web Sitesinde Yer Alan “Mesleki Açık Öğretim Lisesi İşletme 1 (Hazırlayan: Taylan Acar)” Ders Notlarından Derlenmiştir (Ziyaret Tarihi: 01/02/2010).
 
 



2010-04-05

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir