3 Mart 2010

Bürolarda yerleşme ilkeleri

İşletme
İşletme

Birbiriyle ilgili iş görenler yan yana masa ya da odalarda oturmalıdır. Örn. müdürle yardımcısı, başkanla sekreteri gibi.

Halkla iç içe olanlar giriş katında ve kapıya yakın bulunmalıdırlar.

Yerleşme görüş ve denetimi kolaylaştırmalıdır.

Açık bürolarda amirler personelini görecek yerlerde (özellikle köşelerde) ve camlı odalarda oturmalıdır.

Herkesin kullandığı gereçler kendisine yakın yerde bulunmalı, bunlara elini uzatarak yada 1-2 adım atarak ulaşabilmelidir.

Bürolardaki mefruşat ve gereçler görülen işe uygun, standart ve rahat olmalıdır. Lüks ve fazla gösterişli mefruşattan kaçınmalıdır.

Yararlanılmayan alan en aza düşürülmelidir.

Herkesin rahat gelip geçmesi için yeter genişlikte geçitler bırakılmalıdır.

Yangına, kazalara ve kaymalara karşı iş güvenliği sağlanmalıdır.

Bürolardaki kullanılmayan eşyalar büro ve iş yerinde tutulmamalıdır. Bürolar depo değildir. Fazla eşyalar toplanarak hepsi bir depoda saklanmalıdır.

Elektrik ve telefon prizleri inşaat sırasında yada binaya taşınmadan önce salon ve odalarda 3-4 metrede bir olacak sıklıkta olmalıdır.

Kaynak: Nurgül SEVİNÇ, 09-20 Şubat 2009 Tarihleri Arasında Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığınca Planlanan Merkezi ve Mahalli Görevde Yükselme Eğitimi “Büro Yönetimi” Ders Notları, Ankara, 2009.

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...