Başlangıç » Nedir » Çocuk programlarındaki yiyecek reklamları ne düzeydedir?

Çocuk programlarındaki yiyecek reklamları ne düzeydedir?

Posted by: Ne Nedir 6 Haziran 2011 Yorum Yaz

Çocuk programlarındaki yiyecek reklamları ne düzeydedir? Reklam

Amerika’da yapılan bir değerlendirmede 52.5 saatlik cumartesi sabah çocuk programlarında 564 yiyecek reklamı yapıldığı ve tüm reklamların %57.6’sını yiyecek reklamlarının oluşturduğu saptanmıştır.

Bulgaristan’da yiyecek  reklamlarının tüm reklamların %33.4’ünü oluşturduğu, bu reklamların da %96.8’ını sağlıksız yiyecekler oluşturur.

Özellikle çocuklar hedef alınarak hazırlanmış reklamların %57’sinin tuzlu, tatlı abur cubur diye tanımlanan yiyecekler ve meşrubatlar ile meyve sularıdır.

Sebze ve meyve reklamı ise hiç yer verilmediği de bildirilmiştir.

Kaynak:Prof. Dr. Selda Bülbül’ün (Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları AD) 7-9 Ekim 2009’de yapılan Çocuk Sağlığı Kongresi’ndeki yapmış olduğu“Reklamlarda Beslenme ve Çocuk” sunumundan derlenmiştir.



2011-06-06

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir