1963 tanımı: Öğrenmemesajların tasarımı ve kullanımı.
1977 tanımı: Öğrenme ile ilgili problemlere çözüm üretmek için kullanılan karmaşık ve iç içe geçmiş süreçler.
1994 tanımı: Alandaki en popüler tanım. “Öğretim teknolojisi, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirilme aşamalarında süreç ve kaynakların öğrenme için kullanılmasının teori ve pratiğidir”.
2004 tanımı: Eğitim teknolojisi tanımı,performans artışı için teknolojinin kullanılması.
Kaynak: Arzu Hancı Karademirci’nin (Orta Doğu Teknik Üniversitesi – Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi) “Öğretim Teknolojileri: Tanımı ve Tarihsel Gelişimine Yeniden Bakmak” sunumundan derlenmiştir (Derleme tarihi: 28/05/2011).