Başlangıç » Nedir » Etkili toplantı nasıl düzenlenir?

Etkili toplantı nasıl düzenlenir?

Posted by: Ahmet BAĞIŞ 12 Temmuz 2010 Yorum Yaz

Etkili toplantı nasıl düzenlenir? Kalite

· Toplantı öncesi- toplantı süresi- toplantı sonrası bir bütünlük arz etmeli.
İletişim güçlü olmalı, lider devrede ise takım ruhu toplantıya yansımalı, katılanlar enerji alarak toplantıyı bitirmeli.
Karar almada yan etkileri görmeli, şeytanın avukatı olmalı.
Sürü psikolojisi esiri olmamalı, katılımcılar inandığı ve bildiği doğruları söyleyebilmeli.
Toplantıda kusur arayan yargıçlık havası olmamalı.
Yönetici zorlanmalı, kendisini zorlamalı maskeli, perdeli, fikir beyan edilmemeli. Maksat bağcıyı dövmek değil, üzüm yemek olmalı.
İnsanı kazanmak ön planda olmalı, tartışmayı kazanmak değil.
Katılımcıların statüsü belli olmalı, gözlemci, aktif, rapor tutucu gibi.
Toplantıya katılanların her gündem maddesine katılmaları gerekli mi? Tespit doğru yapılmalı.
Toplantı öncesi mekik diplomasisi, nabız yoklama, tarafsız bölgede buluşma, ön görüşme.
Yönetişim olmalı. Toplantının kuralları beraber kararlaştırılmalı.
Toplantının değerlendirilmesi, tutanakların redaksiyonu, toplantı sonrası kararların ilgililere duyurulması.
Eylem planlarının izlenmesi ve sonuçların alınması.
Kaynak: Bekir ERDOĞAN (MEB Personel Genel Md. Yrd.), 09-20 Şubat 2009 Tarihleri Arasında Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığınca Planlanan Merkezi ve Mahalli Görevde Yükselme Eğitimi “Toplantı ve Zaman Yönetimi” Ders Notları, Ankara, 2009.



2010-07-12

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir