17 Mayıs 2011

Google’dan para kazanırken web sitesinin iyileştirilmesi neden önemlidir?

E-Ticaret
E-Ticaret

Birçok reklamveren bu noktada, sırtlarını sahip oldukları üne yaslar. Ancak unutmayın ki, bu başarıya giden yolun sadece yarısıdır. Google web sitenize trafik yönlendirse de, bu trafiği kullanmak size kalmıştır. Web sitenize tarafsız bir gözle bakmayı denemeniz gerekir. İnternet’te, iyi web siteleri tıklayan, satın alan ve memnuniyetini diğer kullanıcılarla paylaşan iyi müşteriler kazanır. Dünyanın en iyi toplarını üretiyor olabilirsiniz, ancak siteniz güncel değilse, güven vermiyorsa veya müşterinin temel estetik duygularını tatmin etmiyorsa, sizi hiçbir Kalite Puanı veya TO kurtaramaz.

Birçok reklam veren, web sitelerini, şirket yöneticilerini derin düşüncelere dalmış veya şirket partilerinde eğlenirken gösteren resimlerin yayınlandığı bir şaheser olarak görür, ancak şirket dışı bir uzmandan yardım istemek çoğu zaman akıllıca olacaktır. Böyle bir uzman, site içeriğine ve stiline eleştirel bir bakış getirebilir. Web sitesiyle ilgili aşağıdaki soruları kendinize sormanız gerekir:

• AdWords’te reklamını yapmak istediğimiz işletme, faaliyetlerinin tüm yönleriyle ilgili doğru bir genel bakış sağlıyor mu?
• Sitede gezinmek kolay mı? Müşteriler, yapmalarını istediğimiz şeyleri kolayca yapabiliyor mu?
• Uyumsuz renkler, kötü yazı tipi seçimi veya eskimiş bir görünüm ve tarz nedeniyle görsel tema ve/veya kullanıcı arayüzü çekiciliğini kaybetmiş olabilir mi?
• Sitenin içeriği ziyaretçiyle alakalı mı (ipucu: tanınmış bir politikacının komik surat yaptığı resmi mümkün olduğu kadar derinlerde gizlemek veya tümden silmek en iyisidir!)?

Site incelenip iyileştirme planı uygulandıktan sonra, güncellenmiş sitenizi AdWords hesabınızla senkronize etmeniz gerekir. Reklam grupları, doğrudan ilişkili sayfalara götürmelidir. Reklamlarınızdan biri halen ana sayfaya götürüyorsa, büyük olasılıkla sorun henüz çözülmemiştir. Yukarıda açıklanan işlemi tamamladıktan sonra kendinizi tebrik edebilir ve hiç bitmeyecek olan üçüncü aşamaya geçebilirsiniz: İzleme ve optimize etme. İstatistiksel veriler bize, web sitesinin hangi bölümlerinin müşteriler için halen çekici olmaktan uzak olduğunu söyleyebilir. Bu tür sorunları, Web Sitesi Optimize Edici gibi uygun araçların yardımıyla giderebiliriz.

Kaynak:Websitepaneli.com web sitesinde yayımlanan “Google Adsense Püf Noktaları 2011 En Çok Para Kazandıran Reklamlar Nelerdir” konulu makaleden derlenmiştir (Erişim Tarihi: 23/04/2011).

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...