Başlangıç » Nedir » İlaç zehirlenmesi nasıl olur?

İlaç zehirlenmesi nasıl olur?

Posted by: Mihriban Taştekin 13 Mart 2010 Yorum Yaz

İlaç zehirlenmesi nasıl olur? İlk Yardım
İnsanın iyileştirilmesi ve rahatsızlıklarının giderilmesi için üretilen ilaçların yanlış dozda ve amacı dışında kullanılması sonucu meydana gelir. Özellikle antibiyotikler ve ağrı kesicilerin hatalı kullanımı yaygındır.
Solunum güçlükleri ve dolaşım bozukluğu nedeniyle nabzın zayıflaması, bilinç kaybı, cildin soğuk ve nemli oluşu belirtileridir. Kullanılan ilaçların niteliğine göre hasta hayaller görerek tedirgin olabilir.
Hasta telkin edilerek sıvı alması sağlanır.
Hasta ile birlikte zehirlenmesine yol açan ilaç vakit kaybedilmeden sağlık kuruluşuna iletilmelidir.
Kaynak: Milli Eğitim Web Sitesinde Yer Alan “Mesleki Açık Öğretim Lisesi “Trafik ve İlkyardım Eğitimi 1-2 (Hazırlayan: Hasan YALÇIN)” Ders Notlarından Derlenmiştir (Ziyaret Tarihi: 01/02/2010).



2010-03-13

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir