5 Nisan 2010

İşletmelerde koordinasyon nedir?

İşletme
İşletme

Koordinasyon, çalışanların gücünü birleştirmek ve zaman bakımından ayarlamak demektir. Koordinasyon sayesinde ortak amaca varmak için etkinlikler birbirini izleyecek biçimde sıralanır ve bütünleşir. Örneğin daha önceki lokanta örneğimizde önce işe mutfak temizliği ile başlanır. Sonra sıra zeytinyağlıların hazırlanmasına gelir. Sıcak yemekler pişirilir. Servis saatinde de servise geçilir. Böylece işler birbirini izleyerek koordinasyon sağlanmış olur.

Koordinasyonda başarı, personelin birbiriyle ve kendi istekleriyle işbirliği yapmaları sonucu sağlanır. Koordinasyon, faaliyetlerin yürütülmesi sırasında yapılır ve diğer yönetim fonksiyonlarının hepsine yardımcı olur.

Sevk ve idarede başarı yöneticinin yeterliliğine bağlıdır. Çalışana verilen emirlerin anlaşılır olması gerekir. Personelin yapacağı işler netlikle bildirilmelidir.

İşletmelerde etkili sevk ve idare fonksiyonunu yerine getirmek için çeşitli şartların gerçekleşmesi gerekir. Bunları şöyle sıralayabiliriz:

· Yönetici, davranış ve kişiliği ile iyi örnek olmalı, güven vermelidir.

Çalışanları iyi tanımalı, başarı düzeyleri hakkında sağlıklı kanıya varmış olmalıdır.

Çalışanların küçük yanlışlıkları hoşgörü ile karşılanmalı, onlara yol gösterilmelidir. Örneğin, bir lokantada servis şefi müşterilere yemeklerin zamanında sunulması için garsonları izleyip onları yönlendirir.

Kaynak: Milli Eğitim Web Sitesinde Yer Alan “Mesleki Açık Öğretim Lisesi İşletme 1 (Hazırlayan: Taylan Acar)” Ders Notlarından Derlenmiştir (Ziyaret Tarihi: 01/02/2010).

 

 

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...