Başlangıç » Nedir » ISO/TS 16949’da proses ve proses yönetimi

ISO/TS 16949’da proses ve proses yönetimi

Posted by: Ahmet BAĞIŞ 23 Mart 2010 Yorum Yaz

ISO/TS 16949’da proses ve proses yönetimi Kalite
Proses yönetiminde geri bildirim, dönüşümlerin optimal çıktıyı yaratmasını sağlamak amacıyla, kontrol ve düzeltme işlevlerinin sürekli olarak sisteme uygulanmasıdır. Prosesi dinlemek ve anlamaya çalışmak, gelişmenin ilk şartıdır. Prosesten alınan ölçümlere göre, proseste gerekli düzeltmeleri yapmak prosesin iyileştirilmesinde ilk adımdır.
Proses yönetimi, işçilerin çok az yeteneklerin olduğu ve eğitim için yeterli zaman ya da kapasiteye sahip olmadıkları varsayımına dayanan endüstriyel modelin tam tersine çevirmeye çalışıyor. Çağımızın kalite, hizmet, esneklik ve düşük maliyet gibi gereksinimleri için prosesleri basitleştirmek gerektiği söylenir. Bu basitlik proseslerin tasarlanmasında ve organizasyonların yapılandırılmasında etkili olacaktır.
Bunun gerçekleştirilebilmesi için herkesin aynı dili konuşmasını sağlamada otomotiv tedarikçileri için uluslararası ISO/TS 16949:2002 standardı büyük önem arz eder. Şirketlerin neyi nasıl yapacaklarının bilincinin kazandırılmasında standartlar ve kalite araçları (DOE, FMEA, SPC, diğer kontrol kartları vb.) büyük rol oynarlar.
Kaynak: Prof. Dr. M. Numan Durakbaşa, Arş Gör. İlknur Çavuşoğlu, “Otomotiv Endüstrisinde Modern Kalite Yönetimi Metotları İle Süreçlerin İzlenmesi Ve Optimizasyonu”, TMMOB Makine Mühendisleri Odası IX. Otomotiv ve Yan Sanayii Sempozyumu, 27-28 Mayıs 2005.



2010-03-23

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir