Başlangıç » Nedir » Kalorisi azaltılmış diyet (light) ürünler nelerdir?

Kalorisi azaltılmış diyet (light) ürünler nelerdir?

Posted by: Tuncay Demir 30 Mart 2010 Yorum Yaz

Kalorisi azaltılmış diyet (light) ürünler nelerdir? Beslenme Gıda
Türk Gıda Kodeksine göre, enerji yada kalorisi; yani yağ, karbonhidrat ve şeker oranları % 25 azaltılan ürünler light sınıfına girmektedir.
Kilo sorunu yaşayanların öncelikle başvurduğu yöntem kalorisi azaltılmış ürünleri tüketerek fazla kilo oluşumunu engellemektir. Bu ürünlerin ana tüketici grubu kilo sorunu olanlar ile sağlık açısından az yağlı beslenmeyi tercih edenlerdir.
Özellikle kilo sorunu olanların tercihleri nedeniyle ilkbaharda light ürün talebi artışa geçmektedir
Son senelerde yılda 40 milyon doları bulduğu tahmin edilen light ürün pazarında faaliyet gösteren ve bu ürün pazarının daha da büyüyeceği konusunda hem fikir olan firma yetkilileri, pazar paylarını büyütmek amacıyla son yıllarda ürün çeşitlemesine gittiklerini, yıllardır bisküvi gibi gıda maddeleri ve belli içeceklerle sınırlı kalan ürünlere Türk tüketicisinin geleneksel tüketim maddelerinin ‘’light’’ ınıda eklediklerini ifade etmektedirler.
Formda kalmak isteyen kesimlerin ilgi gösterdiği bir başka ürün gurubu light süt ve süt ürünlerinin oluşturduğu gruptur. Ambalajlı süt ürünleri pazarında isim yapan firmaların yetkilileri de formda kalmak isteyenlerin sezondan sezona değişen bir yaklaşım sergilemeleri nedeniyle bahar aylarında ciddi anlamda yükselen tüketim miktarlarının, kışa girerken normal seviyelerine düştüğünü belirtmektedirler.
Zaman içerisinde Türkiye’de de Avrupa ülkelerinde veya gelişmiş ülkelerde olduğu gibi form / sağlık diye adlandırabileceğimiz genel yapının sağlık kısmındaki beklentileri doğrultusunda doğru ürünlerin ortaya çıkması ile standart bir yapıya ulaşılacaktır. Yaşam biçiminin getireceği yeniliklerle de form kısmında değişiklikler beklenmektedir.
Sonuç olarak henüz Türkiye’de zayıflamak ve formda kalmak isteyenlerin ihtiyaçlarının oluşturduğu bu pazar yeni yeni gelişmektedir. Ancak sektör temsilcilerinin buluştuğu ortak payda bu pazarın büyüklüğünün önümüzdeki yıllar içinde şu an bulunduğu rakamların çok çok üstünde olacağı yönündedir.
Kaynak: Banu Yapar, “Diyet Gıda Ürünleri”, Dış Ticaret Şubesi Araştırma Servisi, 2004.



2010-03-30

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir