Başlangıç » Nedir » Kat otoparklardaki havalandırmalarda gözetilen tasarım unsurları

Kat otoparklardaki havalandırmalarda gözetilen tasarım unsurları

Posted by: Ne Nedir 22 Haziran 2011 Yorum Yaz

Kat otoparklardaki havalandırmalarda gözetilen tasarım unsurları Otopark
Kapalı otoparklarda da ortalama 8 metrelik genişliğe 3 aracın park ettiği 16 m uzunlukta bölümlemeler yapılmaktadır. Fanlar araçların üzerinde ise havalandırma verimliliği düşmektedir (%55). Sürüş koridorlarında ise verim artmaktadır (%90). Araçlar da birer direnç oluşturmakta ve hava akışını olumsuz etkilemektedir. Tasarım aşamasında dikkate alınacak hususlar için, 
·         2007 yılında yayınlanan Türkiye Yangından Korunma Yönetmeliği ve
·         İngiliz Standartları arasındaki BS7346 Kısım 7’de yer alan tanımlamalar referans alınmalıdır.
Bununla birlikte, mimar, mekanik tasarımcı ve konusundaki uzman tedarikçilerin birlikte yapacağı toplantılar ile ön tasarıma başlarken, şaft pozisyonlarının tespit edilmesi ve havalandırma sistemi ön tasarımı gerçekleştirilmesi, yetkili yangın departmanı ile ve/veya devlet otoriteleri ile gerçekleştirilen toplantılar sırasında gerekli görülür ise, bilgisayar destekli modelleme (CFD) yapılması gerekecektir. İşletmeye alma aşamasında ise soğuk duman ve/veya sıcak duman testleri yaparak hava akış kontrolü yapılmalıdır.
Kaynak: M. Oğuz Aydoğdu’nun Mart 2009’da Tesisat Dergisi’nde yayımlanan “Otopark Havalandırmasında Ekonomik Çözümler” konulu makalesinden derlenmiştir.



2011-06-22

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir