Başlangıç » Nedir » Kilo kaybetmek isteyen sporcular için öneriler nedir?

Kilo kaybetmek isteyen sporcular için öneriler nedir?

Posted by: Tuncay Demir 18 Mart 2010 Yorum Yaz

Kilo kaybetmek isteyen sporcular için öneriler nedir? Beslenme Gıda
Günlük enerji alımınızı %10-20 azaltarak veya haftada ortalama 0.5-1 kg ağırlık kaybı hedefleyerek, açlık hissetmeden beslenme uzmanları denetiminde kilo verin.
Diyette yağ alımınızı azaltın. Düşük yağlı süt ve süt ürünleri, yağsız et, balık ve tavuğu tercih edin. Ancak yağ tüketiminizi aşırı kısıtlamayın.
Kepekli tahıllar ve kurubaklagil tüketiminizi arttırın.
Günde 5 veya daha fazla porsiyon sebze ve meyve tüketin.
Günlük sıvı tüketiminizi arttırın.
Öğün atlamayın, uzun süre aç kalmayın.
Günlük 3 ana, 3 ara öğünü 2-3 saat aralıklarla tüketin.
Kısa süreli diyetler yerine uzun süre uygulayabileceğiniz, sağlıklı beslenme kuralları içeren diyetler uygulayın.
Yemeklerinizi yavaş yiyin ve iyi çiğneyin.
Önemli Not I: Kilo almak veya vermek istiyorsanız, bu sorununuzu müsabaka sezonu dışında veya sezon başında çözmeye çalışın.
Kaynak: Prof. Dr. Gülgün Ersoy, Araş. Gör. Aylin Hasbay, “Sporcu Beslenmesi”, ISBN: 975–590–181-7, Ekim-2006.



2010-03-18

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir