Başlangıç » Nedir » Kışın bağışıklık sistemini destekleyecek öneriler

Kışın bağışıklık sistemini destekleyecek öneriler

Posted by: Ne Nedir 6 Şubat 2011 Yorum Yaz

Kışın bağışıklık sistemini destekleyecek öneriler Beslenme Gıda
A vitamini yumurtanın sarısı, ciğer ve yeşil yapraklı sebzelerde bulunur. İhmal etmeyin.
C vitamini tüketirken meyve suyunu sıkıp, bir saat sürahide bekletirseniz faydası kalmıyor. Aynı şekilde sebzeleri birçok parçaya bölüp, ağzı açık pişirmek, saatlerce yıkamak vitamin kaybına neden oluyor.
E vitamini kurubaklagil, yağ, fındık, fıstık gibi besinlerde bulunuyor. E vitamini kalbi koruyor, zararlı bileşenlerin vücuttan atılmasına yardımcı oluyor.
Selenyum deniz ürünlerinde ve hayvansal gıdalarda bol bulunuyor. Güneşli günlerde biraz dışarı çıkmak, yürüyüş yapmak D vitamini almaya yarıyor.
Balık Omega-3 kaynağıdır. Haftada iki defa ızgara balık tüketmek kilo dengesini sağlıyor.
Et ve sütte bulunan çinko büyüme, gelişme, doku onarımında ve bağışıklık sistemi üzerinde önemli bir mineral.
Kaynak: International Hospital Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilem İrkin’in Haber7.Com Web Sitesince’de yayımlanan Vücudu zinde tutacak tavsiyeler!” başlıklı açıklamasından alınmıştır (Ziyaret Tarihi: 03/02/2011).



2011-02-06

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir