1 Ekim 2011

Kuvvetli liderlik ve Unilever

Organizasyon
Organizasyon

Unilever ‘Centilmenler Klübü’ Olarak Anılırdı. Hazım Ellialtı/Algida Eski Genel Müdürü

Unilever yöneticilerinin en temel ortak özelliği iyi bir seçme sürecinden geçmiş olmaları. Kurumsal kültür olarak birbirleriyle iyi geçinen insanlardan oluşur, bir zamanlar centilmenler kulübü olarak bile tanınırlarmış. Bu ekolün temsilcilerinin göze çarpan ortak bir yaşam tarzı yoktur. Genelde makul yaşam tarzına sahiptirler. İş konuşmaktan zevk alırlar, kuvvetli liderliği severler. Ama ben Unilever’in popülarite ile işin gerektirdiği rasyonalite arasında bazen seçim yapmakta zorlanan bir şirket kültürüne sahip olduğunu düşünüyorum.

Hiyerarşi Çok Azaldı

Geçmişle benim ayrıldığım dönem arasında birçok önemli fark var. Öncelikle yönetim kademeleri arasındaki hiyerarşi çok azaldı. İletişim kolaylaştı. Üst yöneticilerle görüşmek eskiden birkaç dua ve çok iyi ön hazırlık gerektirirken son dönemde günlük hayatın bir parçası haline gelmişti. Unilever’de özellikle genç nesil korkmadan ve ısrarla fikrini söyler.

Babacan Pozisyonunu Yitirdi

Her fırsatta söylediğim gibi tüm yöneticilik formasyonumu Unilever’e borçluyum.

Bana dünyayı tanıma şansı verdi. Çok seçkin bir uluslararası toplulukta engin bir sosyal eğitim imkanı sağladı. İşimde hep deneme imkanım oldu. Sanırım benim Unilever’e ilk girdiğim günlerdeki çok kuvvetli ve babacan pazar pozisyonu ve global liderlik karizması en büyük kayıp.

Kaynak: Nilüfer Gözütok’un capital.com.tr web sitesindeki “En Güçlü Ekoller” yazısındanderlenmiştir (Derleme Tarihi: 17/06/2011).

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...