Öğretimin altı alanı;
• ezberleme ve alıştırma,
• içerik,
• eğitimi izleme,
• sınıf kontrolü,
• sınav yapma,
• yönetim.
Öğrenciler, ders esnasında kâğıt ve mürekkep yerine ince tabaka kum ve bir çubuk kullanıyordu.
Lancaster metodunun sonuçları, bireysel ve ezbere dayalı okul metodu ile karşılaştırıldığında, devrim niteliği taşımaktadır. Merkezi öğretim uygulamaları gerçekleşmiştir.
Kaynak: Arzu Hancı Karademirci’nin (Orta Doğu Teknik Üniversitesi – Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi) “Öğretim Teknolojileri: Tanımı ve Tarihsel Gelişimine Yeniden Bakmak” sunumundan derlenmiştir (Derleme tarihi: 28/05/2011).