23 Mart 2010

Müşteri hizmetlerinde 5 temel unsur

Kalite
Kalite

İyi bir müşteri, kendileri ile iyi bir ilişki kurulup kurulmadığına dikkat eder. Bunu başarabilmek için kendimizi müşterinin yerine koymamız gerekir. Bu şekilde müşteri isteklerini daha iyi anlayabilir, uygun yardım ve tavsiyelerde bulunabiliriz.

Bu ilişkinin kurulmasında 5 temel ilke yardımcı olur.

1-Davranış: Profesyonel bir görünüş, kibar davranış, temel ifadeler, dostluk vb.

2-Güvenilirlik: Sözünde durmak, olayları müşteri gözüyle görmek.

3-İyi bir dinleyici olmak: Sözlü ve sözsüz aktif dinleme tekniği

4-İyi bir ifade yeteneği: Kendini iyi ifade edebilme ve açıklama tekniği.

5-İyi bilgi birikimi: Ürünü ve yapılan işi bilmek.

Kaynak: Yusuf Feramiz Beylikçi, “Satış Sonrası Hizmetlerinde Müşteri Memnuniyeti”, TMMOB Makina Mühendisleri Odası IX.Otomotiv ve Yan Sanayi Sempozyumu 27-28 Mayıs 2005.

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...