Etkileşimli televizyonun en büyük avantajı izleyicinin programa katılımıdır. Programlar, izleyicinin yarışmalara katılmasını, bir açık oturumda fikrini söylemesini ya da para kazanmasını sağlayarak, ilgisini çekmektedir. Belirgin olmayan avantajı ise etkileşimli programcılığın doğrusal olmamasıdır. Bu programlar istenildiği an durdurulabilir, değiştirilebilir ya da tekrar edilebilir. Programla ilgili kumandanın izleyicinin elinde olması bu tip programları daha çekici hale getirmektedir.
Bilişim teknolojisi ürünlerinden olan etkileşimli televizyon yayıncılığı daha emekleme çağında olmasına rağmen, elektronik kamuoyu yoklaması, etkileşimli reklamcılık, sağırlar için alt yazı hizmeti, ürünlerin izleyiciye çeşitli yöntemlerle pazarlanması gibi alanlarda yeni olanaklar sağlamaktadır.
Kaynak: Prof. Dr. Yaşar HOŞCAN, Prof. Dr. Şefik YAŞAR, Yrd. Doç. Dr. C.Hakan KAĞNICIOĞLU, Doç. Dr. Ferhan ODABAŞI, Yrd. Doç. Dr. Ayşen Gürcan NAMLU, Öğr. Grv. M. Emin MUTLU, Hüryaşa ASLAN, İsmail KAYMAK; Editör: Prof. Dr. Yaşar HOŞCAN; “Bilgisayar”, Bölüm: Bilişim Teknolojisi (Yazar Yrd. Doç. Dr. C. Hakan KAĞNICIOĞLU); T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI NO: 1059, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINLARI NO: 582, 1998.