27 Mart 2010

Otopark binalarında konstrüksiyon nasıl olur?

Otopark
Otopark

Yer üstü otoparklarında park yolları çelik, çelik bağlantılı ve hazır beton taşıyıcılar ile birbirine serbestçe bağlanmaktadır. Taşıyıcıların serbest şekilde birbirine bağlanması nedeniyle konstrüksiyon yüksekliği artmakta ve katlar yükseklikleri %10 ila 20 arasında artış göstermektedir. Bundan dolayı daha dik ve daha uzun rampalara ihtiyaç duyulmakta ve yer üstü otoparklarında daha büyük genişliğe ve yer altı otoparklarında ise daha büyük derinliğe neden olmaktadır.

Otopark yapımında tavan kalınlıkları, yer altı suyu etkileri ve basınçları, duvarların su sızdırmazlığı gibi etkiler de yapısal olarak etki yapan faktörlerin arasında yer almaktadır.

Kaynak: Bayer, Edwin., Tercüme: Ahmet Savaş,”Parkhauser aber richtig – Ein Leitfaden für Bauherren, Architekten und Ingenieure” (Otoparkları Doğru Tasarlamak – İnşaat Şirketleri, Mimarlar Ve Mühendisler İçin Bir Kılavuz), Bau+Technik GmbH, ISBN 3-7640-0467-3, 2006.

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...