Bir işletme kurulurken yapılması gereken piyasa araştırmasının amacı yatırım alanına ve büyüklüğüne göre karar verebilmektir. Girişimci yatırım alanı seçerken aşağıdaki hususları göz önünde bulundurmalıdır:
- Üretilmesi düşünülen ürünün tüketiciye sağlayacağı yararlar,
- Tüketicinin ürüne duyduğu istek ve talebin yoğunluğu,
- Tüketicinin durumu (gelir durumu, cinsiyeti, yaşı, öğrenim düzeyi vb.)
- Ürünün pazardaki benzerlerinin maliyeti, satış fiyatı, kullanım ve dağıtım alanları,
- Ürünün ithal olup olmadığının araştırılması,
- Ürüne ilişkin hükümetin ekonomik politikaları,
- Ülkenin nüfusu ve artış oranı,
- Çalışan-çalışmayan sayısı,
- Ürünün toplam üretim miktarı,
- Ülkedeki enerji üretim ve tüketimi,
- Ülkedeki fiyat artışları
- Kişi başına düşen milli gelir,
- Ürünün ekonomik dalgalanmalardan ne derece etkileneceği
Girişimci uygun yatırım alanını belirlerken sağlam veri ve istatistiklere dayandırmalıdır. Veri ve istatistik kaynakları şunlardır:
- Strateji belirleme,
- Yönetim ve organizasyon politikasının saptanması,
- Üretim elamanlarının harekete geçirilmesi,
- Hammadde kaynakları, yeni kaynak yaratma ve yeni pazarlar arama,
- Teknolojik gelişmeleri üretime katabilen, ucuzluk ve kaliteyi bir arada üretebilen yapıyı kurabilme,
- Pazarı takip edip olabilecek değişmelerde risk faktörünü en aza indirmek
Kaynak: Milli Eğitim Web Sitesinde Yer Alan Açık Öğretim Lisesi “Girişimcilik 1 (Hazırlayan: Yaşar KÜŞÜM – Muhammet KIRKAYAK)” Ders Notlarından Derlenmiştir (Ziyaret Tarihi: 01/02/2010).