Başlangıç » Nedir » Precast otopark inşaatlarındaki diğer yapısal gereksinimler

Precast otopark inşaatlarındaki diğer yapısal gereksinimler

Posted by: Ne Nedir 25 Mart 2010 Yorum Yaz

Precast otopark inşaatlarındaki diğer yapısal gereksinimler Otopark
Precast uygulamasının tüm avantajlarından optimum düzeyde yararlanabilmek için başka yapısal kurallara da dikkat edilmelidir. Dış yük etkilerinden kaynaklanan gereksinimler öngerme ile doğrudan kontrol edilebilmektedir. Büzülme, sünme ve sıcaklık nedeniyle oluşan etkilerin azaltılması için tavanlar mümkün oldukça tahditsiz bir şekilde yataklanmalıdır. Dik duvarlar, sütunlar veya diğer yapı parçaları tavandan kayar mesnet ile ayrılmalıdır. Aksi halde duvar ve sütunlar mevcut deformasyonlara müsaade edecek şekilde yumuşak tasarlanmalıdır. Merdiven boşluğu ve asansör boşlukları gibi sabit bina bölümlerine olan geçişler oda derzi ile ayrılmalıdır. Sütunlar hazır parçalar halinde yerleştirilebilir. Donatının eksik bağlantısı veya uygun bir donatı kılavuzu ankraja engel olur ve böylece olası bir engeli ortadan kaldırır. Önceden hazırlanmış bir destek, kalıpla birlikte aynı zamanda yerleştirilebildiğinden, inşaat sürecini hızlandırır. Bu uygulama ile derz olmayan büyük tavan yüzeyleri (l > 200 m) oluşturulabilmektedir. Ön gerilim dış yüklerin etkisini azaltır, enine kesit üzerine baskı yapar ve tahditsiz yataklama tüm tavan parçalarının serbest, engelsiz bir şekilde deformasyonuna imkan verir. Öngerme zayıflamış olan enine kesit üzerine baskı yaptığından gerekli çalışma derzleri olasıdır ve zarar görmezler.
Kaynak: Bayer, Edwin., Tercüme: Ahmet Savaş,“Parkhauser aber richtig – Ein Leitfaden für Bauherren, Architekten und Ingenieure” (Otoparkları Doğru Tasarlamak – İnşaat Şirketleri, Mimarlar Ve Mühendisler İçin Bir Kılavuz), Bau+Technik GmbH, ISBN 3-7640-0467-3, 2006.



2010-03-25

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir