25 Mart 2010

Precast teknikleri

Otopark
Otopark

Otopark yüzeyleri gibi ince konstrüksiyon elemanlarında gerilim kabloları döşemeye hazır biçimde inşaata gelmektedir. Precast teller serbest hareket edebilir şekilde bir PE-borusundan geçirilmiştir ve korozyona karşı korumak için gres ile preslenmiştir. Kablolar konstrüksiyon içinde aynı zamanda diğer donatı ile birlikte döşenir ve beton sertleştikten sonra donatı içinde prekast olarak bağlanır. Gerilmiş kablolar bağlantı yerlerinden ve eğer düz bir şekilde bağlanmamışsa köşelerden betona kuvvet iletmektedir. Bu durumdan statik olarak istifade edilmektedir: Prekast kablo eğilme ve itmeden kaynaklanan hesaplanmış çekme kuvvetini takip ederse;

· Öz ağırlık ve trafikten kaynaklanan yükler nedeniyle beton içinde çekme kuvveti meydana gelmeyecek şekilde kablo eğimlerinde yön değiştirme kuvvetleri oluşacaktır ve

Aynı zamanda oluşan normal güçler enine kesite baskı yapar ve böylece çatlak oluşmasına engel olunmaktadır.

Böylece çatlaklar oluşmayacak ve park yüzeyinin kullanılabilirliği damlayan sular nedeniyle olumsuz etkilenmeyecektir. Çok geniş park yüzeyi açıklıklarında düz tavan ilave olarak düşük bir konstrüksiyon yüksekliğine sahip mantar başı ile desteklenir.

Kaynak: Bayer, Edwin., Tercüme: Ahmet Savaş,”Parkhauser aber richtig – Ein Leitfaden für Bauherren, Architekten und Ingenieure” (Otoparkları Doğru Tasarlamak – İnşaat Şirketleri, Mimarlar Ve Mühendisler İçin Bir Kılavuz), Bau+Technik GmbH, ISBN 3-7640-0467-3, 2006.

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...