23 Mart 2010

Reaktif karışımların tutuşma gecikmesi süresince uğradığı değişimler ve tutuşma olayı nasıl incelenmektedir?

Yanma
Yanma

Reaktif karışımların tutuşma gecikmesi süresince uğradığı değişimler ve tutuşma olayı, klasik içten yanmalı motorlarda, yakıtların özelliklerini incelemek üzere hazırlanmış CFR (Combustion Fuels Research Corporation) motorlarında, tutuşma ve yanma olaylarının fotoğraf veya kamera tekniğiyle incelenmesine olanak sağlayan özel motorlarda incelenebildiği gibi akış reaktörleri, çabuk sıkıştırma makineleri, şok tüpleri ve sabit hacimli yanma odaları, gibi farklı şekillerde hazırlanmış deney sistemleriyle incelenmektedir. Bu sistemlerin her biri farklı amaç ve deney şartlarında kullanılmıştır. Örneğin çabuk sıkıştırma makineleri düşük sıcaklıklarda ve tutuşma gecikmesinin uzun olduğu durumlarda kullanılırken şok tüpleri yüksek sıcaklıklarda ve tutuşma gecikmesinin düşük olduğu durumlarda kullanılmıştır.

Kaynak: Metin GÜMÜŞ ve Ark., “Dizel Motorlarında Tutuşma Gecikmesinin Motor Şartlarına Göre Değişimi”, 1. Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Teknolojileri Kongresi, 2005.

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...