Başlangıç » Nedir » Reklam Ajansı Çeşitleri

Reklam Ajansı Çeşitleri

Posted by: Ne Nedir 22 Mart 2010 Yorum Yaz

Reklam Ajansı Çeşitleri Reklam
Ajanslar, verdikleri hizmetlere göre “tam hizmet ajansı”, “butik ajans”, “a la carte ajans”, “kurum içi reklam ajansı”, coğrafi anlamda yapılanmalarına göre de “yerel”, “ulusal”, “uluslararası” reklam ajansları olarak tanımlanmaktadırlar. Pazarlama iletişimi alanına giren tüm hizmetlerin tamamını ya da tamamına yakınını sunan ajanslar, tam hizmet ajansları olarak tanımlanmaktadır. Gülsoy tam hizmet ajanslarının basın, radyo, televizyon, sinema ve satış noktası reklamlarının yanı sıra, fuar sergileri, marka adı yaratma, kurumsal kimlik oluşturma, multivizyon gösterileri hazırlama, web sitesi tasarımı, hatta televizyon programı yapımı ve halkla ilişkiler etkinliği gibi çok çeşitli hizmetleri ortak bir strateji ve planlama çerçevesinde sunduklarını ya da sunulma beklentisi olan ajanslar olduklarını belirtmektedir.
Kaynak: G. Senem Gençtürk Hızal, “Reklam Endüstrisinin Topografyası: Türkiye Örneği”, İletişim: Araştırmaları, 3(1-2): 105-131, 2005.



2010-03-22

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir