Başlangıç » Nedir » Reklamlar ile çocuğun tercihi nasıl değişir?

Reklamlar ile çocuğun tercihi nasıl değişir?

Posted by: Ne Nedir 6 Haziran 2011 Yorum Yaz

Reklamlar ile çocuğun tercihi nasıl değişir? Reklam

·         2-6 yaş çocuklarında 30 saniyelik iki reklam sonrası yakın dönemde ürün tercihi 3 kat artmakta (Borzekowski DLG: J Am Diet Assoc 2001;101:42).

·         Zayıf ve obez çocuklar arasında gıda dışı reklamları hatırlama benzer,

·         Kilolu ve obez çocuklar gıda reklamlarını daha çok hatırlıyor,

·         Tüm çocuklar reklamlardan sonra yağlı ve şekerli gıdaları daha çok tüketiyor (Halford JCG, et al. Appetite 2004;221-225)

·         Çizgi film veya çizgi roman şeklinde hazırlanmış reklamların çocukların zihinlerinde daha fazla kalıcı olduğu

·         Çizgi film içine konan çizgi film şeklinde olmayan reklamların bile daha iyi hatırlandığı gösterilmiştir.

Kaynak:Prof. Dr. Selda Bülbül’ün (Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları AD) 7-9 Ekim 2009’de yapılan Çocuk Sağlığı Kongresi’ndeki yapmış olduğu“Reklamlarda Beslenme ve Çocuk” sunumundan derlenmiştir.



2011-06-06

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir