· 2-6 yaş çocuklarında 30 saniyelik iki reklam sonrası yakın dönemde ürün tercihi 3 kat artmakta (Borzekowski DLG: J Am Diet Assoc 2001;101:42).
· Zayıf ve obez çocuklar arasında gıda dışı reklamları hatırlama benzer,
· Kilolu ve obez çocuklar gıda reklamlarını daha çok hatırlıyor,
· Tüm çocuklar reklamlardan sonra yağlı ve şekerli gıdaları daha çok tüketiyor (Halford JCG, et al. Appetite 2004;221-225)
· Çizgi film veya çizgi roman şeklinde hazırlanmış reklamların çocukların zihinlerinde daha fazla kalıcı olduğu
· Çizgi film içine konan çizgi film şeklinde olmayan reklamların bile daha iyi hatırlandığı gösterilmiştir.
Kaynak:Prof. Dr. Selda Bülbül’ün (Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları AD) 7-9 Ekim 2009’de yapılan Çocuk Sağlığı Kongresi’ndeki yapmış olduğu”Reklamlarda Beslenme ve Çocuk” sunumundan derlenmiştir.