Başlangıç » Nedir » Seo Sözlüğü

Seo Sözlüğü

Posted by: UBilişim 17 Mayıs 2011 Yorum Yaz

Seo Sözlüğü Bilişim

Adwords = Google ve beraberinde reklam veren firmaları (cpc – cost per click) tıklama başına ücretlendirme bazında çalışan bir sistem.
Affiliate = Webmasterların ; firmaların satmış olduğu ürünleri yada servisleri websiteleri ile promosyonununu text link yada grafik/resimlerle yaparak ; tıklama, üyelik yada satış bazında firmaların belirlemiş olduğu komisyon aldıkları bir Internet Pazarlama modelidir.
Agent Name = User-Agent'in eş anlamlısıdır. Arama motor'unun robotu olarak yada ziyaretçinin browser'ı olarak tanımlanan isimdir (Browser : Internet Explorer , Netscape Navigator veya Mozilla gibi tarayıcı ismi)
Algorithm = Website ve web sayfalarını sıralamak için kullanılan bir matematiksel formüldür.
Altavista = Geniş/büyük içerikli(ölçekli) ilk arama motorlarından.
Alt Tag = Tarayıcının , kullanıcı mevcut sayfada görmek istemediği yada göremediği bir resim için kullanılan alternatif yazıdır(text).
Anchor Tag / Text = Gidilecek linki belirleyen(saptayan) kod / anahtar kelime(keyword)dir.
örnek: Seo buradaki seo kelimesi link için anchor text olur.

B
Back Link = Bir siteden diğerine verilen linktir. (Örn : X site üzerinde Y siteye link var ise X sitedeki link Y'nin back link'idir.)
Bridge Page (Köprü Sayfa) = Kesin olarak bir websitenin giriş(başlangıç) noktası olarak tasarlanmış Doorway Page benzeri sayfadır. (Doorway Page = Arama motorlarında yüksek sıralamalarda yer alabilmek için tasarlanmış sayfadır.

C
Clicks (Tıklamalar) = Bir ziyaretçinin sitenize her tıklayışıdır. Genellikle başka sitelerde bulunan link veya bannerlarınıza tıklanma sayısını belirlemek için kullanılır.
Click-Through = Sitenize yönlenen her tıklamadır.
Click-Tracking = Gelen ve giden linkleri takip etmek için script kullanımıdır.
Cloaking = Arama motoru örümceklerine sitenizden farklı içerik sunmaktır. Bu genellikle spiderları optimize edilmiş bir içerik gibi göstererek kandırma işlemidir ve birçok arama motoru tarafından kullanımı yasaklanmıştır.Bir sitenin Google arama motorundan banlanması için ilk etkenler arasında cloak gelir.
Comment Tag = HTML içerisindeki yorum tag'ıdır (tag=etiket). Kaynak kodu gösterilmediği sürece gözükmez.
( örn = )
Counter = Türkçe karşılığı sayaç olan , bir sayfanın hit'ini ve ziyaretçi sayısı gibi verilerini sayan yazılımdır.
CPA = (Cost per Action) Yapmış olduğunuz Faliyet / Eylem başına Ücretlendirme olarak belirlesem de tam olarak Türkçe karşılığı yoktur. Ancak belirli birşey yaptığınızda , örneğin bir alışveriş , karşı tarafa yapılan ödemedir.
CPC = (Cost Per Click)Tıklama Başına Ücretlendirme. Bir site üzerinde bulunan link'e her tıklandığındaki ücretlendirmedir.(Örn = 1 cent per click tıklama başına bir cent demektir.)
CPL = (Cost per lead) Eylem başına ücretlendirme. Bir üyelik yada belirli bir eylem karşılığında verilen ücrettir. (Örn = Bir Sitenize yeni bir üye yolladığında ödenir.)
CPM = (Cost Per Thousand) Bin kez gösterim bedelidir.
Crawler = Arama motorlarının bir websiteyi gezen ve bilgi toplayan programına denir.arama motoru örümceğide denilmektedir.
Cross Linking = (Çapraz linkler) Çeşitli(birden fazla) sitenin birbirine link vermesi.
CSS = Cascading Style Sheets. Bir sitenin tasarımını kolayla kullanmak ve yönetmek için kullanılır.
CTR = (Click Through Rate) Tıklama oranı demektir.Tıklamaların gösterimlerle karşılaştırarak ortaya çıkan orandır.

D
Dead Link = (Ölü link) 404 , sayfa bulunamadı hatasını üreten linktir. Serverda öyle bir dosya bulunmadığı zaman meydana gelir.
Directory = Website veritabanı vede dizinidir. Yahoo ve Dmoz.org ana örneklerdir. Arama motorlarına benzemelerine rağmen tek farklı insanlar tarafından yönetiliyor olmasıdır. Birçok arama motorunun da kendi website dizini bulunmaktadır. Bu dizinler websiteleri veritabanları aracılığı ile indekser. (Directory terim olarak Dizin demektir) Google directory
Domain = Bir website'nin ismidir. (Örn : trsohbet.com)
Dynamic Ip Address = Internete her bağlandığınızda değişen ip adresidir.
Dynamic Page = (Dinamik Sayfa) Sabit bir içeriğe sahip olmayan kullanıcının komut'u / isteği karşılığında oluşan sayfalardır. (Örnk : Yapmış olduğunuz bir HTML sayfası sabit , bir veritabanından yararlanarak oluşturulan ve sayfa'nın kodu içerisinde aslında içerik bulunmayan sayfa dinamiktir.)

E
Error Log File = (Hata Kayıt Dosyası) Meydana gelen hataları kaydeden bir server kayıt dosyası/logudur.

F
FFA Free For All = (Herkese Açık) Ziyaretçiler tarafından eklenen linkler dışında birşey içermeyen bir link sayfasıdır.
Freshbot = Google'ın crawlerlarına verilen isimdir ve genellikle diğer crawler'larındann daha çabuk Google indeksine sayfaları eklediği bilinir.

G
Google Bot = Google'a sayfa indeksleyen crawler'dır.
Google Everflux = (Google Değişkenliği) Bu Google arama sonuç sayfalarındaki sürekli değişkenlikleri/değişiklikleri belirler.

H
Header Tag =Başlık Tag'ı. Site başlıklarını (title değil) belirlemek için kullanılır
Hidden Text = Gizli yazı. İnsan gözü ile gözükmeyen , çünkü arka plan ile aynı renk olan yazıdır.

I
Image Map =Bir resimdeki belirli yerleri link olarak tanımlamaya yarayan sistem.
Impressions = Bir sayfanın gösterim sayısıdır.
Inbound Link = Bir başka sitenin sizin sitenize vermiş olduğu linktir.

K
Keyword =(anahtar kelime) Bir arama işleminde arama motorlarının, aranılan kelimenin içerildiği yada kelime hakkında bilgi sunan websitelere / sayfalara ulaşmak için kullanılan sözcük/kelimedir.
Keyword Density = (Anahtar Kelime Sıklığı) Aranılan sözcük yada sözcük öbeğinin (Keyword'ün) sıklık/yoğunluk yüzdesidir.
Keyword Stuffing = Keyword Zımbırtısı da diyebiliriz Arama motorlarının kafasını karıştırmak için bir sayfayı farklı farklı keywordler ile tıkabasa doldurmak için yapılan işlemdir.

L
Link Farm = (Link tarlası) Arama motorlarında sıralamalarını yükseltmek için birbirine sayfalarında link veren siteler serisidir.
Link Popularity = Link Popüleritesi. Belirli bir siteye , link veren önemli sitelerin sayısıdır. Birçok arama motoru bir sitenin sıralamasını belirlemek için link popüleritesini bir faktör olarak görmektedir.

M
Meta Search =Birden çok veritabanını arayarak sonuçları birleştirmeye denir.
Meta Tags = Bir sitenin HTML kodlamasının yapısını belirleyen ve sayfada kullanıcıya gözükmeyen yazıdır.

O
Open Directory Project = Gönüllüler tarafından yönetilen website dizinidir. Veritabanları internetteki birçok site tarafından kullanılır.
(www.dmoz.org) – DMOZ
Optimization = Bir sayfayı/siteyi arama motorlarının belirli sonuçlarında yada keywordlerde mükemmel başarıyı sağlamak ve sıralamalarda yüksek pozisyon elde etmek için yapılan düzenlemedir.
Outbound Link = Sitenizden bir başka siteye giden linktir.
Overture = En çok kullanılan PPC (Tıkalama başına ücretlendirme) bazında hizmet veren arama motorudur. Overture internetin bazı , Altavista, GO , HotBot , iWon, Lycos , MSN ve NBCi gibi en popüler arama motorlarına sonuçlar temin eder.

P
Page =Sayfa'nın bir kullanıcı tarafından çağrılma sayısıdır.
PFI = (Pay For Inclusion) Ekleme / Kayıt başına ücretlendirme olarak da adlandırılabilir. Yahoo vb arama motorlarının dizininde listelemek için ücretlendirmesi gibi , bir siteyi belirli bir yerde/dizinde listelemek için ödenir.
Pop Under = Popunder bir sayfa altında yüklemesini tamamlar ve ancak aktif sayfa kapatıldığında görülebilir.
Portal = Genelllikle bir Website'yi internet'in başlangıç noktası adı altında tanımlamak yada tamınlamaya çalışmak için kullanılan bir Internet Pazarlama terimidir. Tipik olarak “Portal Site” websitelerin kataloğu, arama motoru yada ikisi olarak tanımlanır. Bir “Portal Site” email ve benzeri hizmetleri kullanıcıları ayartarak (kendisine çekerek) emaillerini kontrol etmek vb hizmetler için ilk gireceği site olarak sunar.
Pagerank = Google Page Rank. Daha yüksek Page Rank arama sonuçlarında daha yüksek pozisyon/sıralama olarak tanımlanabilir.

Q
Query = Arama motorlarında aranan bir sözcük öbeğidir.

R
Rank =Bir sitenin aramalardaki pozisyonudur.
Rate Card = Ücretlendirme bilgisini sunan tablo/dökümandır.
Reciprocal Link = (Karşılıklı Link) İki sitenin link değişmesidir.
Referrer = Bir siteye gelen ziyaretçinin geldiği sayfadır.
Refresh Tag = Bir sayfanın nerede ve ne zaman yenileneceğini (refresh) belirleyen tag'dır.
Relevancy = Kullanıcı tarafından belirlenen ve bir dökümanın kullanıcıya ne kadar iyi , kullanıcının aradığı bilgiyi sunduğunu belirleyen ölçüdür.
Robot = Robot arama motorlarının sayfalaraı gezerek bilgi toplaması gibi işlemleri yapmak için bulunan programdır ( Detaylı bilgi yukarıdaki terimlerden birinde var)
Robots.txt = Arama motoru “spider”larını sitenin belirli yönlerine yönlendirmek için oluşturulan dosyadır.Genellikle indexlenmemesini istedimiz klasör yada dosyalar için kullanılmaktadır.

S
Scooter = Altavista'nın crawler'ıdır.(Siteler hakkında bilgi toplayan program – yukarıda açıklama var.)
SEO = (Search Engine Optimization) Arama motoru optimizasyonu yada arama motoru marketing bir sitenin yapılması işlemi ve ; arama motorları ve arayıcılara , içeriğinin yüksek oranda , aranılan kelimeler ve içerik açısından bağlantılı olması amacı'na göre uygulanan bir bir Online Pazarlama türü/şekli'dir.Başarılı bir Arama motoru optimizasyonu bir site'nin aramalarda kullanılan kelime yada sözcük öbeklerinde (phrase) en yüksek sıralamayı/pozisyonu elde etmesine yardımcı olur.
SERP / SERP = (Search engine results page(s).) Arama motoru sonuç sayfası(ları).
Slurp = The Inktomi arama motorunun crawler'ı.
SPAM = İstenmeyen , belirli bir yerden yenilik/haber vb bilgi almak istediğine zair anlaşma kabul etmediğiniz halde gönderilen maildir. Diğer anlamı olarak da arama motorlarına belirli bir sayfayı sürekli olarak bir sayfayı ard arda kaydetmekdir.
Spider = Bir sayfayı ziyaret ederek belirli bilgiyi kaydeden programdır.
Submission = Kayıt. Bir site'yi arama motoru yada dizin'e kaydetme işlemidir. Genellikle “Search Engine Submission” (Arama Motoru Kaydı) olarak kullanılan terimdir.

T
Traffic = Bir sitedeki ziyaretçi ve sayfa gösterimi.

U
Unique Visitor =Tekil ziyaretçi bir sitenin tüm sayfaları dahil olmak üzere , alt sayfaların ekstradan dahil olmadığı , yani sadece Ana sayfanın sayıldığı tek bir ip üzerinden siteye erişilen rakamı belirler.
Örnek : 2 Tekil Ziyaretçi = 2 Farklı ip üzerinden 2 farklı kişinin siteye erişmiş olması demektir.
URL = Uniform Resource Locator. Belirli bir kaynağın bulunabildiği adrese verilen ad.

http://www.bilgisayardershanesi.com/bilgisayar_dersleri/seo-sozlugu.html



2011-05-17

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir