Başlangıç » Nedir » Sporcular tüm besin gruplarından almalı mı?

Sporcular tüm besin gruplarından almalı mı?

Posted by: Ne Nedir 5 Mart 2011 Yorum Yaz

Sporcular tüm besin gruplarından almalı mı? Beslenme Gıda
Sporcular performansları için gün içinde tüm besin gruplarını almalıdırlar. Kişiye göre değişmekle birlikte ortalama olarak;
·         Günde en az 2-3 porsiyon süt, yoğurt, peynir
·         2 – 4 porsiyon et, balık, kurufasülye, yumurta ve kuruyemişler
·         2 – 3 porsiyon sebze
·         2 – 4 porsiyon meyve
·         8 – 12 porsiyon ekmek, tahıl, makarna ve pirinç grubundan tüketilmelidir.
Kaynak: Beslenme ve Diyet Uzmanı Emel Unutmaz’ın Habertürk Gazetesi’nde yayımlanan ve haber7.com web sitesine alıntılanan “Sporcu çocuklara beslenme reçetesi” başlıklı yazıdan derlenmiştir (Erişim Tarihi: 24 Şubat 2011).



2011-03-05

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir