Başlangıç » Nedir » Spordan en az 3 saat önce neden temel öğün yenmeli?

Spordan en az 3 saat önce neden temel öğün yenmeli?

Posted by: Abdullah DEMİR 12 Temmuz 2010 Yorum Yaz

Spordan en az 3 saat önce neden temel öğün yenmeli? Spor
Spor Hekimleri Derneği Başkanı Prof. Dr. Emin Ergen ise, antrenman ve müsabaka öncesinde yağlı, posalı besinler, kızartmalar ve yumurta gibi sindirim sistemini geç terk eden besinlerin tüketilmemesini öneriyor: “Spora başlamadan en az 3-4 saat öncesinde temel öğün yenmeli. Ancak aradan geçen süre içinde alınan besinlerin sindiriminin tamamlanacağı da göz önünde bulundurularak hafif bir ara öğün alınabilir. Bir sporcu antrenman günlerinde en az 2-2.5 litre su tüketmelidir. Ancak mesafe koşucularının antrenmanları birçok spor dalına kıyasla daha uzun sürer. Bu sporcular 3-3.5 litre su tüketimine ihtiyaç duyar. Hatta maratonda 6-7 litreye varan kayıplar olabilir. Gerek müsabaka, gerekse de antrenmanda sıvının az az verilmesi daha doğru olur.”
Kaynak: Tuğrul Tunalıgil, “Düzenli spor yapanlar nasıl beslenmeli?”, Vatan Gazetesi, 20.06.2010.



2010-07-12

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir