Başlangıç » Nedir » Süreç optimizasyonu için deney tasarımı metotları

Süreç optimizasyonu için deney tasarımı metotları

Posted by: Ahmet BAĞIŞ 23 Mart 2010 Yorum Yaz

Süreç optimizasyonu için deney tasarımı metotları Kalite
Her süreçte farklı nedenlerden dolayı değişkenlikler oluşur. Bu farklı nedenlerin bir veya birkaçının bir araya gelmesiyle kırmızı X olarak adlandırılan bir numaralı neden meydana gelir. Deney tasarımı metotları; süreç değişkenlik nedenlerinin başlıcası ve başlıcalarını belirleyerek, süreçlerin iyileştirilmesini hedefler.
Shainin tarafından geliştirilen deney tasarımının yedi aracı bulunmaktadır. Shainin sözlüğünde kırmızı X olarak yer alan bir numaralı hata sebebinin ele geçirilip, azaltılıp, kontrol edilmesine için, anahtar olarak deney tasarımı araçları kullanılır. Bu araçların her biriyle sonuç çıkarılabilir, her biri olumlu bir ilerlemedir. İkinci en önemli sebep pembe X, üçüncü en önemli sebep ise açık pembe X olarak adlandırılır. Genellikle, en üstte yer alan birinci, ikinci, üçüncü sebepler, kırmızı X, pembe X ve açık pembe X‘ın belirlenmesiyle, değişkenliğin % 80’den daha fazlasının azaltılması gerçekleştirilebilecektir.
Kaynak: Prof. Dr. M. Numan Durakbaşa, Arş Gör. İlknur Çavuşoğlu, “Otomotiv Endüstrisinde Modern Kalite Yönetimi Metotları İle Süreçlerin İzlenmesi Ve Optimizasyonu”, TMMOB Makine Mühendisleri Odası IX. Otomotiv ve Yan Sanayii Sempozyumu, 27-28 Mayıs 2005.



2010-03-23

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir