3 Eylül 2010

Ürün ve hizmet garantisi nedir?

Kalite
Kalite

Garantiyi, ürün garantisi ve hizmet (işçilik ve parça) garantisi olarak ikiye ayırmak gerekir. Ürün garantisini şirketler, hizmet garantisini ise yetkili servisler verir. Ancak hizmet garantisi de kendi içinde işçilik ve parça garantisi olarak ikiye ayrılır. Parça garantisini şirketler, işçilik garantisini ise yetkili servisler verir. İşçilik hataları nedeniyle tekrarlanan işler, şirkete fatura edilemez. Bunlar yetkili servisin garanti maliyeti içinde yer alır. Taşıta ya da motora takılan parça hatalı çıkarsa, o zaman parça ücreti ile birlikte parçanın ürüne takılma ücreti (yani işçilik ücreti) şirket tarafından servise ödenir. Garanti konusundaki sorunlardan biri de aynı şirkete bağlı yetkili servislerin garanti politikasını farklı yorumlamaları ve uygulamalarıdır. Bir yetkili servis, bir işi garanti kapsamına alırken, başka bir servis almamaktadır. Bu durum müşterilerin kafasını karıştırmakta ve servislere duyulan güveni sarsmaktadır. İlgililere duyurulur.

Kaynak: www.OtomotivBilgi.Com

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...