Büyük miktarda veri içinden, gelecekle ilgili tahmin yapmamızı sağlayacak bağıntı ve kuralların aranmasıdır [1]. Yani, başka bir ifade ile
“Knowledge Discovery in Databases” ya da “Data Mining”
Veri madenciliği;
veri ambarlarındaki tutulan
çok çeşitli ve çok miktarda veriye dayanarak
daha önce keşfedilmemiş bilgileri
ortaya çıkarmak,
bunları karar verme ve
eylem planını gerçekleştirmek için kullanma sürecidir [2]
Veri Madenciliği Sihir değildir!
Veri madenciliği, veri tabanları, istatistik ve yapay öğrenme konularının kavramlarına dayanır ve onların tekniklerini kullanır [1].
Kaynak:
1. Ethem Alpaydın’ın “Zeki Veri Madenciliği” sunumundan derlenmiştir.
Ronald Swift; Accelerating Customer Relationship; Prentice Hall PTR, 2001.