Başlangıç » Nedir » Vücut geliştirme antrenmanları ne kadar ve ne zaman yapılmalı?

Vücut geliştirme antrenmanları ne kadar ve ne zaman yapılmalı?

Posted by: Abdullah DEMİR 24 Ağustos 2010 Yorum Yaz

Vücut geliştirme antrenmanları ne kadar ve ne zaman yapılmalı? Spor
Haftada en az üç antrenman (gün) yap­mak gerekir. Ama siz bunu 7 antrenmana kadar çıkarabilirsiniz. Sağlıklı yaşam için antrenman ya­pıyorsanız her antrenman en az 25-30 dakika sürmeli. Bundan sonra büyük kas gruplarından yola çıkarak küçük kas gruplarını devreye soktu­ğumuz 8, 10, 12 istasyonlu bir çalışmaya kadar gidilebilir.
Antrenmanlara vücudun en iyi yanıt verdiği saat, öğleden sonra 4 ile 6 (8 de olabilir) arası. Sabahları da 10-11:30 saatleri arası da uygun za­manlar. Bunun yanında, zamanınız olduğu her­hangi bir saatte antrenman yapabilirsiniz. Bu, hiç yapmamaktan daha iyi. Ayrıca vücudumuzda faz­la enerjiyi (yağları) yakmak için en uygun antren­man saati, kan şekerinin en düşük olduğu, kah­valtı öncesi. Bu saatlerde organizma zorlandığın­da, daha çok yağ yakma eğilimi gösterir. Bu aynı zamanda güne zinde başlamayı da sağlar. Ama bu egzersizler stresli ve zorlayıcı olmamalı.
Kaynak: Prof. Dr. Caner Açıkada “Vücut Geliştirme”, Bilim ve Teknik, Aralık 2003. 



2010-08-24

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir