14 Mayıs 2011

Web’de satış yapmada dikkati dağıtmamak neden önemlidir?

E-Ticaret
E-Ticaret

Reklam her zaman gerekli değildir. Ana sayfanıza ya da alışveriş süreci içinde diğer yerlere başka şirketlerin reklamlarını koymamayı düşünebilirsiniz. Unutmayın, ana sayfanın hedefi alışverişi teşvik etmektir. Müşterilerin başka bir şirketin reklamını tıklayarak bu işten caymasını elbette istemezsiniz. Reklam almak istiyorsanız da, kendi ürünlerinizi müşterinin alışveriş sepetine eklenebilecek bir biçimde sunmaya çalışın. En ideali, bu ürünleri müşteri hakkında sahip olduğunuz bilgilerle kaynaştırıp onun alışveriş yapma ihtimalini yükseltmek ve bunu sizin sitenizde yapmanın avantajlı olacağını düşünmesini sağlamaktır.

Reklamını yaptığınız diğer şirketle birbirini bütünleyici bir ilişkiniz olmadığı sürece, müşterinin dikkatini kendi şirketinizin sunduğu ürünler üzerinde tutun.

Yakın geçmişte, ana sayfalarından birbirlerinin vitrinine link veren expedia.com ve bn.com adlı 2 şirket dikkatimi çekti. Bu, birbirlerini bütünleyen alışveriş senaryolarını teşvik eden, ortaklık anlayışıyla geliştirilmiş bir reklam stratejisi. Örneğin Tahiti’de bir balayı için bilet almak isteseydim elbette Güney Pasifik hakkında bir kitap almakla da ilgilenirdim. Ana sayfanıza koyacağınız reklamlar konusunda seçici olun; gelişigüzel kullanılan banner’lardan kaçının.

Müşterileriniz sepetlerini doldurup çıkış için tıkladığında, dikkatlerin dağılması olasılığını minimuma indirmek çok önemlidir. Müşteriyi çıkış işlemlerini tamamlamaktan caydıracak gereksiz düğmeleri ve dolaşım öğelerini ortadan kaldırın.

Kaynak: Ostim.org.trweb sitesinde yayımlanan ve Microsoft.com web sitesi kaynak gösterilerek oluşturulan “Web’de satış yapmanın sırları” isimli makaleden derlenmiştir (Erişim Tarihi: 23/04/2011).

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...