6 Haziran 2011

Yiyecek reklamlarının çocuklar üzerindeki etkileri

Reklam
Reklam

· Besinlerle ilgili bilgisini değiştirir (meyve bir ürün değildir).

· Yiyecek tercihini değiştirir.

· Alışveriş davranışını değiştirir.

· Marka tercihini ve tüketimini etkiler.

· Beslenme dengesini değiştirir.

Önemli Not: Sıklıkla reklamı yapılan gazlı içecekler, şekerler ve çikolatalar bol şekerli ve yağlı yiyecek maddeleridir.

Kaynak:Prof. Dr. Selda Bülbül’ün (Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları AD) 7-9 Ekim 2009’de yapılan Çocuk Sağlığı Kongresi’ndeki yapmış olduğu”Reklamlarda Beslenme ve Çocuk” sunumundan derlenmiştir.

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...