Başlangıç » Nedir » Yüksek raf sistemli otomatik otopark sistemlerinde depolama (park ettirme) prensibi

Yüksek raf sistemli otomatik otopark sistemlerinde depolama (park ettirme) prensibi

Posted by: Ne Nedir 25 Mart 2010 Yorum Yaz

Yüksek raf sistemli otomatik otopark sistemlerinde depolama (park ettirme) prensibi Otopark
Dikdörtgen veya dairesel temel zemine sahip yüksek raflı sistemler, iki veya üç sıralı bir depolama yapılmayacaksa, statik depolama sistemleri arasında yer almaktadır. Raf sistemi beton veya çelik konstrüksiyon şeklinde oluşturulmaktadır. Sistemler modüler şekilde sıralanmaktadır ve özellikle büyük kapasiteli park yerleri için çok uygundur (her modül için 100 ile 300 araç kapasitesi). Temelde park yeri kapasitesi için bir üst sınır verilmemesine rağmen trafik akışı ve lojistiği açısından çok sayıda orta çaplı, merkezden uzak tesislerin oluşturulması tercih edilmelidir.
Bu sistemin iyi bir dinamik yapısı vardır. 80 ile 120 araçlık park kapasitesi için bir adet raf kumanda sistemi yeterli olmaktadır. Daha büyük tesislerde kapasite gücü birden fazla raf kumanda cihazı veya taşıyıcı – shuttle (bağımsız hareket eden taşıyıcı sistem) ve asansör kullanılarak yatay ve dikey hareketlerin birbirinden ayrılmasıyla gerçekleştirilebilir.
Kaynak: Bayer, Edwin., Tercüme: Ahmet Savaş,“Parkhauser aber richtig – Ein Leitfaden für Bauherren, Architekten und Ingenieure” (Otoparkları Doğru Tasarlamak – İnşaat Şirketleri, Mimarlar Ve Mühendisler İçin Bir Kılavuz), Bau+Technik GmbH, ISBN 3-7640-0467-3, 2006.



2010-03-25

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir