Bu dönemde çocuk, hayal gücüne dayanan oyunlardan hoşlanır. Oyuncakları ile konuşur, onlara kızıp bağırabilir. Bedensel olarak gelişmiş olduğundan rahatlıkla takla atar, topa tekme atar, çok aktif olduğundan yeni oyunlar yaratır ve bu oyunları uygular. Evcilik, bakkalcılık, postacılık ve doktorculuk oyunlarında çeşitli kıyafetlere girip, canlandırmayı sever.
Bu dönemde çocuğun oyun malzemeleri; sorun çözmeyi, yaratıcılığı ve duygularının arıtılmasını, yansıtılmasını destekleyici oyun hamuru, kil ve inşa blokları gibi “yapılandırılmamış” oyun araçlarından oluşabilir.
Bu dönemde çocuğun oynaması için;
• Parmak boyası, keskin olmayan makaslar ve kağıtlar, renkli çıkartmalar,
• Öykü ve masal kitapları, teyp ve çocuk şarkı kasetleri,
• Bebek, bebek arabaları gibi itmeli ve çekmeli tekerlekli araçlar, üç tekerlekli bisiklet,
• Basit bilmeceler ve tahmin oyunları (hayvanları, ağaçları, çiçekleri bilmesi gibi),
• Küçük süpürge, faraş, küçük tencere, tabak, fincan gibi ev işi araçları,
• Tahtadan veya plastikten çekiç, kerpeten, tornavida gibi araçlar,
• Hayvanat bahçesi gezileri veya yakın çevre gezileri,
• Su, kum, kil gibi doğal oyun malzemeleri çocuğun dokunma duygusunun gelişimine, deneyim ve keşif olanaklarının sağlanmasına, utangaç çocuğun uyarılmasına, saldırgan çocuğun sakinleşmesine ve çocuğun dikkatini bir konu üzerinde toplamasına yardımcı olduğu için tercih edilebilir.
Kaynak: Hazırlayan: Gülşahi BERKEM, “Oyun ve Oyuncaklar”, Bursa Sağlık Müdürlüğü Web Sitesi, Ziyaret Tarihi: 25/03/2010.