17 Mart 2010

Birim park alanı ve hizmet koridoru nedir?

Otopark
Otopark

Açılı parketme durumunda açı küçüldükçe parketme kolaylaşıp, araçların manevra yapacakları hizmet koridoru (koridor) genişliğinin azalmasına karşılık birim park alanı için gerekli boy ve park sırası başındaki kayıp alan büyüyeceğinden, mülkiyet sınırı dik kenarlı otopark alanında 45 dereceden daha küçük açılı park tertibi tercih edilmemelidir.

Yol dışı otopark tasarımı düşünülen otoparkın araç kapasitesi tespitine başlangıç etütlerinde, birim park alanı manevra koridoru dahil ortalama 25-28 m2/otomobil hesabından başlanabilir.

En iyi park etme açısı arsanın büyüklüğüne, şekline ve park etme kompozisyonuna bağlıdır. Park sıraları arasındaki dolaşım devamlı koridor gerektirdiğinden, park etme açısı ve şekline göre koridorlardaki yönler de farlı gruplarda değişebilir.

Birden çok sıralı park alanında mümkün olduğunca tek düze park etme açısı tercih edilmelidir. Ancak arsa boyutlarına göre kapasite artırımı için değişik açılı park sırası kullanılabilir. Araçların birim park alanına kolay girebilmesi için koridorda tek yön tercih edilmelidir.

Kaynak: TS 10551 (Şehiriçi Yollar – Otolar için Otopark Tasarım Kuralları, Aralık 1992)’den derlenmiştir.

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...