3 Ekim 2010

Deniz yolu ulaşımı

Ulaşım
Ulaşım

8350 km uzunluğunda deniz kıyısına sahip olan ülkemiz ve dünya için her zaman önemini koruyan deniz yolu taşımacılığı, ülkeler ve kıtalar arası taşımacılıkta özellikle taşıma kapasitesinin yüksekliği ve ekonomik olması nedeniyle tercih edilmektedir.

Osmanlı İmparatorluğu döneminde kapitülasyonlarla yabancılara verilen imtiyazlardan 1 Temmuz 1926 yılında çıkarılan Kabotaj Kanunu ile kurtularak, deniz yolu ulaşımı da millileştirilmiştir.

Ülkemizde denizcilik sektörü ile ilgili çalışmaların, ülke ihtiyaçlarına uygun olarak yönetimi ve hizmetlerin geliştirilmesini sağlamak amacıyla Başbakanlığa bağlı “Denizcilik Müsteşarlığı” kurulmuştur. Denizcilik Müsteşarlığı ulusal ve uluslararası düzeyde ülkemizi temsil eden, düzenleme, belgelendirme, izin verme görevlerini üstlenmiş, sektörde şemsiye görevi yapan bir devlet otoritesidir. Dünya ticaretinden ülkemize düşen payı artırması nedeniyle deniz filomuzun güçlendirilmesi, limanların artırılması ve fiziki koşulların iyileştirilmesi önemlidir.

İstanbul ve Çanakkale Boğazları yoğun trafiği nedeniyle can, mal ve çevre güvenliği bakımından risk altındadır. Boğazlarımızdaki riski azaltmak için Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) kararları çevresinde gemi seyir güvenliğini sağlayacak, gemi trafik verimini artıracak ve çevreyi koruyacak geçiş sistemlerinin geliştirilmesi Milli davamız olmalıdır.

Kaynak: Milli Eğitim Web Sitesinde Yer Alan “Mesleki Açık Öğretim Lisesi “Trafik ve İlkyardım Eğitimi 1-2 (Hazırlayan: Hasan YALÇIN)” Ders Notlarından Derlenmiştir (Ziyaret Tarihi: 01/02/2010).

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...