Dönüşüm oranı; reklam veren tarafından önceden belirlenen aktiviteyi gerçekleştiren ziyaretçilerin, dış reklama tıklayarak siteye gelen tüm ziyaretçilere yüzdesel oranıdır. Toplam dönüşüm/toplam ziyaretçi şeklinde hesaplanır./formüle edilir.
Örneğin: Reklam veren tarafından, dönüşümün “site üyeliği” olarak tanımlandığını farz edelim. Bir banner reklamına tıklayarak 1.000.000 kişi siteyi ziyaret etti fakat sadece 100.000 kişi üye olduysa, bu banner’ın “dönüşüm oranı” %10′dur.
100.000/1.000.000 = 0.1 = %10
Kaynak:Internetreklamrehberi.com web sitesinde yayımlanan “İnternet Reklamcılığı Terimleri”nden derlenmiştir (Erişim tarihi: 25/04/2011).