Dünya Sağlık Örgütü “Çocuklara Yönelik Gıda Pazarlaması – Global Yasal Düzenlemeler” raporu;
· 73 ülkeden 62’si (%85) çocuklara yönelik televizyon reklamlarında düzenlemeler yapmıştır.
· 46’sı (%63) yasal ülke rehberleri hazırlamıştır.
· 51 ülkede (%70) ulusal düzenlemeler var.
· 32 ülkede (%44) çocukları direkt etkileyecek televizyon reklamlarının içeriğine ve zamanına yönelik olarak sınırlamalar getirilmiştir.
Kaynak:Prof. Dr. Selda Bülbül’ün (Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları AD) 7-9 Ekim 2009’de yapılan Çocuk Sağlığı Kongresi’ndeki yapmış olduğu”Reklamlarda Beslenme ve Çocuk” sunumundan derlenmiştir.