15 Temmuz 2011

Eğitim ve öğretim teknolojilerinde bir durum değerlendirmesi

Eğitim
Eğitim

· Medya ve teknolojik gelişmelerin eğitim ve öğretimde “devrim” etkisi oluşturacağı beklentisi sık sık yerini hayal kırıklığına bırakmıştır.

· Medya ve teknolojinin eğitim alanında yenilikçi bir etkisi olsa da bu etkenlerden sihirli değnek etkisini beklemek gerçekçi bir yaklaşım değildir.

· Konjonktürel ihtiyaçların (eğitimsel, toplumsal, politik) teknoloji ile buluşmasının eğitimde önemli değişimler oluşturduğunu söylemek yanlış olmaz.

· Bu durum, alandaki yavaş ilerlemenin en önemli nedenlerinden birisidir.

Kaynak: Arzu Hancı Karademirci’nin (Orta Doğu Teknik Üniversitesi – Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi) “Öğretim Teknolojileri: Tanımı ve Tarihsel Gelişimine Yeniden Bakmak” sunumundan derlenmiştir (Derleme tarihi: 28/05/2011).

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...