Zaman yönetiminde iletişim her şeyi değiştirir. İnsan önce kendisiyle, ailesi ve çevresiyle ve evrenle iyi bir iletişim kurarsa hayatı ve zamanı anlamlı hale getirir.
İletişimin Genel İlkeleri
· Yazılı iletişim
Sözlü iletişim
Etkin dinleme
İkna edici konuşma
İlk 30 saniye kuralı (İlk görüşmede, görüşme zamanı, ses tonu, giyim, vücut dili, ilk kullanılan kelimeler ve sunuş önemlidir).
Kaynak: Bekir ERDOĞAN (MEB Personel Genel Md. Yrd.), 09-20 Şubat 2009 Tarihleri Arasında Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığınca Planlanan Merkezi ve Mahalli Görevde Yükselme Eğitimi “Toplantı ve Zaman Yönetimi” Ders Notları, Ankara, 2009.