18 Temmuz 2011

İnovasyonun dinamikleri

Eğitim
Eğitim

Geçmiş alışkanlıklarımız ve teknolojilerimiz ileriye dönük inovasyon algılamamızı etkiler.

Bir örnek:

· 2004 yılında Samsung, cep telefonu pazar lideri Nokia’nın yakalayamadığı “clam shell” trendini yakaladı ve bir dizi modeli piyasaya sürdü.

· 2004 yılı Q1’de 20 M telefon sattı (2003 yılı 7 M!), %10,5 Pazar payını, %15’e çıkardı (Nokia’nınki %38’den %3 azaldı)

· 2004 Q1 Nokia cirosu 978 M $ (2003 1,2 B $). Samsung Q1 cirosu 4,2 B $ (2003 rakkamı 2,8 B $)

· Cep telefonu pazarında kullanıcı alışkanlığı 18 – 24 ayda bir telefon değiştirmek.

· Pazar dinamikleri heran değişebilir!

· 2007’de Samsung pazar payı %13,4, Nokia’nın ki %36,9.

Kaynak: Mete Çakmakcı’nın (Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı) “Fikirden Büyümeye Rekabet Eden Firmayı Desteklemek: TTGV’nin Rolü” (ESİNKAP Projesi, Eskişehir, 13 Ağustos 2008) sunumundan derlenmiştir (Derleme tarihi: 28/05/2011).

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...