3 Mart 2010

İş bölümünün sakıncaları nelerdir?

İşletme
İşletme

Bazı örgütlerde bazı işler çok basite indirgenmiş olur.

Memurlar arasında can sıkkınlığı ve yorgunluk doğurabilir.

Personel başka bir çalışma bölümüne geçtiğinde işi yapamayabilir.

İyi bir işbölümünün verimliliği yükselteceği gerçeğini göz önünde tutarak:

Emrindeki personelin nitelik ve yetenekleri ile uzmanlık alanlarını, öğrenim durumlarını, tecrübelerini, cinsiyetlerini, fizik yapılarını ve iş eğilimlerini,

Yapılacak işlerin ya da üretilecek maddelerin türünü, özelliklerini, kalitesini, önem derecesini ve miktarlarını göz önüne alarak büro personeli arasında uygun bir iş bölümü yapmalıdır.

Kaynak: Nurgül SEVİNÇ, 09-20 Şubat 2009 Tarihleri Arasında Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığınca Planlanan Merkezi ve Mahalli Görevde Yükselme Eğitimi “Büro Yönetimi ve Teknoloji Kullanımı” Ders Notları, Ankara, 2009.

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...