3 Mart 2010

Ishikawa’ya göre kalitenin artırılmasındaki temel ilkeler nelerdir?

Kalite
Kalite

Ishikawa’nın kalite artırma etkinliklerinin arkasında üç temel fikir vardır:

Kurumun daha iyiye gitmesine ve gelişmesine katkıda bulunmak,

İnsana saygı duymak ve içinde yaşamaya değer, mutlu ve aydınlık bir işyeri oluşturmak,

İnsana yeteneklerini ortaya koyması için fırsatlar vermek.

Ayrıca Ishikawa bu fikirlerinin uygulanmasında yardımcı olacak “10 rehber madde” sıralamaktadır (Özden 1999, 165-166):

Kendini geliştirme,

Gönüllülük,

Grup etkinliği,

Bütün çalışanların katılımı,

Kalite kontrol tekniklerinden yararlanma,

Çalışma ortamıyla yakından ilgisi olan etkinlikler,

Kalite kontrol etkinliklerinde canlılık ve süreklilik,

Karşılıklı gelişme,

Özgürlük ve yenilikçilik,

Kalitenin, sorunların ve gelişmenin farkında olma.

Kaynak: H. Ömer GÜLSEREN (MEB Personel Genel Müdürlüğü Uzman Öğretmen), 09-20 Şubat 2009 Tarihleri Arasında Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığınca Planlanan Merkezi ve Mahalli Görevde Yükselme Eğitimi “Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve Temel İlkeleri” Ders Notları, Ankara, 2009.

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...