25 Mart 2010

Kat otoparklarda sürüş yapılan yapı parçalarının üst yüzey koruma sistemi yeterlilikleri nelerdir?

Otopark
Otopark

Çözücü madde içerikli veya akrilat bazlı sular ile fırçalanarak ya da epoksit reçine ile ayak bölgesinin kaplanarak sıçrama suyuna karşı sadece karbonatlaşmaya karşı koruma sağlanan sürüş yapılmayan yapı parçalarının aksine, sürüş yapılan yapı parçalarının üst yüzey koruma sistemlerinden çok daha fazla bir yeterlilik gereksinimi beklenmektedir. Bunlar:

· Doğrudan sürüşlere karşı mekanik direnç özelliği,

Eritme tuzu ve mineral yağlarına karşı mukavemet,

Kısman düşük sıcaklıklarda dahi çatlaklara karşı yüksek koruma.

Tüm bu gereksinimlerin yerine getirilebilmesi için bugünkü imkanlar dahilinde suni reçine kaplamaları ön plana çıkmaktadır. Üzerinde doğrudan sürüş yapılan yüzeylerde çok ince bir tabaka halinde uygulanması mümkündür (asgari 2 ile 3 mm). Tamir durumlarda bu çözümün kullanılmasındaki avantaj kaplama yüksekliğinin çok düşük olması ve binanın tümüne önemsiz sayılabilecek derecede az bir yük getirmesidir. Buna ilave olarak kırılgan, şap benzeri koruma kaplamalarına kıyasla sızdırmazlık tabakasının belli bir bölgede hasar görmesi durumunda sızdırmalara karşı daha yüksek koruma sağlamaktadır. Bu nedenle yeni yapılarda da tavsiye edildiği gibi tamir işlemlerinde mümkün oldukça karmaşık olmayan homojen bir tavan yapısı seçilmelidir.

Kaynak: Bayer, Edwin., Tercüme: Ahmet Savaş,”Parkhauser aber richtig – Ein Leitfaden für Bauherren, Architekten und Ingenieure” (Otoparkları Doğru Tasarlamak – İnşaat Şirketleri, Mimarlar Ve Mühendisler İçin Bir Kılavuz), Bau+Technik GmbH, ISBN 3-7640-0467-3, 2006.

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...