Kilo kaybetmek isteyen sporcular için öneriler nedir?

Beslenme
Beslenme

Günlük enerji alımınızı %10-20 azaltarak veya haftada ortalama 0.5-1 kg ağırlık kaybı hedefleyerek, açlık hissetmeden beslenme uzmanları denetiminde kilo verin.

Diyette yağ alımınızı azaltın. Düşük yağlı süt ve süt ürünleri, yağsız et, balık ve tavuğu tercih edin. Ancak yağ tüketiminizi aşırı kısıtlamayın.

Kepekli tahıllar ve kurubaklagil tüketiminizi arttırın.

Günde 5 veya daha fazla porsiyon sebze ve meyve tüketin.

Günlük sıvı tüketiminizi arttırın.

Öğün atlamayın, uzun süre aç kalmayın.

Günlük 3 ana, 3 ara öğünü 2-3 saat aralıklarla tüketin.

Kısa süreli diyetler yerine uzun süre uygulayabileceğiniz, sağlıklı beslenme kuralları içeren diyetler uygulayın.

Yemeklerinizi yavaş yiyin ve iyi çiğneyin.

Önemli Not I: Kilo almak veya vermek istiyorsanız, bu sorununuzu müsabaka sezonu dışında veya sezon başında çözmeye çalışın.

Kaynak: Prof. Dr. Gülgün Ersoy, Araş. Gör. Aylin Hasbay, “Sporcu Beslenmesi”, ISBN: 975–590–181-7, Ekim-2006.

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...