· Açık ve büyük hedefler: Alanında küresel pazarda baskın pozisyon
· Kesin tanımlanmış niş bir küresel pazar
· Müşterilerle yakın, uzun vadeli özgünleştirilmiş ilişki, katma değerli özellikler
· Süreç ve üründe sürekli inovasyon
· Rakiplere göre net tanımlı üstün özellikler
· İçerden kaynaklanan, yavaş ancak tutarlı büyüme
· İnsan kaynağı geliştirmeye özel önem
· Verimlilik, kapasite kullanımda etkinlik
· Güçlü ve mutlak liderlik vizyonu
Kaynak: Mete Çakmakcı’nın (Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı) “Fikirden Büyümeye Rekabet Eden Firmayı Desteklemek: TTGV’nin Rolü” (ESİNKAP Projesi, Eskişehir, 13 Ağustos 2008) sunumundan derlenmiştir (Derleme tarihi: 28/05/2011).