· Hedef belirler ve planlar
Görev dağılımını iyi yapar
İnsanların bağlılığını kazanır
Geri bildirim sağlar
Liderin zamanı çok kıymetlidir. Bu zamanı;
Üstleri için,
Astları için,
Diğer bölüm elemanları için,
Çevresel etkenler ve ziyaretler için,
Kendi ihtiyaçları için
kullanır.
Dikkatli kullanılmadığı takdirde zaman kontrolden çıkar. İşler birikir. Ev ve tatil için ayrılan zamanlara sarkarak strese sebep olur. Dinlenme, enerji toplama ve hobilere zaman ayırma ortadan kalkar.
Kaynak: Bekir ERDOĞAN (MEB Personel Genel Md. Yrd.), 09-20 Şubat 2009 Tarihleri Arasında Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığınca Planlanan Merkezi ve Mahalli Görevde Yükselme Eğitimi “Toplantı ve Zaman Yönetimi” Ders Notları, Ankara, 2009.